HRV | ENG

Veliki vode igru?

Što je zajedničko Papi i UN-u te brendovima kao što su Coca-Cola, Samsung i iPhone? Na prvi pogled malo toga, ali iz perspektive odnosa s javnošću upravo su ova imena svojim djelovanjem obilježila prošlu godinu. 

Moramo priznati da kampanje koje su nam zapele za oko, slučajno ili ne, dolaze iz velikih kompanija. Barem kad je riječ o globalnom utjecaju i prepoznatljivosti te odazivu njihovih ciljanih skupina. Trend koji nam se iz njih nameće nije novi, ali je sve moćniji i može se sažeti u sljedeće – digitalno, digitalno, digitalno! Internet, video sadržaji, integriranje društvenih mreža u svaku poru poslovanja, … Još je jedna zanimljiva činjenica primjetna u PR kampanjama velikih, manje je poznatih lica putem kojih su htjeli ispričati svoju priču, a puno više običnih ljudi, njihovih korisnika kojima se obraćaju i koje su pokrenuli.

Jedna jednostavna, a opet toliko sveobuhvatna priča došla je iz Coca Cole. Ovaj moćni brend je svoje ime na proizvodima bez problema zamijenio imenima svojih korisnika, a ponudili su i mogućnost kreiranja boce za prijatelje. Treba li reći da je kampanja s imenima bila pun pogodak?



(izvor: YouTube) 

Toliko jednostavno, a opet šokantno istraživanje pokazalo je još jednom kakav je zapravo položaj većine žena u svijetu. UN-ova kampanja TheAutocompleteTruth otkriva kako stvari stoje na Googleu i da borba nije ni približno završena.
Jedna od najvećih zvijezda svjetske scene, Beyonce, izvela je najstariji trik – iznenadila obožavatelje, konkurente, ali i medije. Novi album je pripremila i izdala u najvećoj tajnosti zbog čega njezin tim definitivno zaslužuje sve pohvale, a neki joj već tepaju da je izmislila novi način najave albuma.

Kako bi sve poglede usmjerili na sebe, odnosno na tehnologiju upravljanja uređajem pogledom, Samsung je izazvao korisnike da se i sami uvjere u istinitost tvrdnje. U Appleu nisu ni trepnuli te su hladno poručili da postoje pametni telefoni i iPhone.  

Kampanja koja je naš favorit za prošlu godinu je odgovor rumunjske vlade kolegama Britancima na poruku da ne dolaze u Britaniju jer je kod njih zapravo grozno. Rumunji su ih zato pozvali k sebi! Video pogledajte ovdje.



(izvor: YouTube)

Najveći PR zaokret u prošloj godini, i kampanja koja je zapravo izvan konukrencije, dolazi iz potpuno neočekivanog mjesta – Vatikana. Papa Franjo je u samo nekoliko mjeseci uspio rezerviranost prema Katoličkoj crkvi preokrenuti u poštovanje. Ugledni magazin Time ga je proglasio osobom godine, a Esquire ga je čak smjestio na popis najbolje odjevenih (?!). Svaki njegov potez se pozorno prati i analizira, a komunikacijski stručnjaci mu zasad ne nalaze ni jedne mane. Čak ima i „selfie“ fotografiju čime je dodatno oduševio mase mladih te twitter profil @Pontifex. S velikim iščekivanjem ga nastavljamo pratiti i u 2014. godini jer ga ipak očekuje zahtjevan i ozbiljan posao.



(izvor: bigstockphoto)

U agenciji Ambrela komunikacije iznimno smo ponosni na brojne kampanje koje smo u suradnji s našim klijentima ostvarili u prošloj godini. Jedna od kampanja koju ćemo dugo pamtiti je ona u koju smo za našeg klijenta, brend Dreft, uključili dame iz Udruge Kamensko. Ženama prema kojima ni sustav ni život nisu bili blagonakloni uspjeli smo nakratko izmamiti osmijehe jer su šivanjem crvenih promotivnih šalova za Dreft Fashion Week Zagreb, uz pomoć Drefta, dale svoj doprinos hrvatskoj modnoj industriji. Pogledajte video kojeg smo skupa snimili ovdje. Nakon spomenute kampanje stigla im je još veća narudžba od jedne tvrtke također za šivanje šalova. A, koje kampanje vi smatrate uspješnima?

Piše: Marina Karamatić Sopić, PR manager



Komentari