HRV | ENG

Sve viđeno u PR-u?

Vrijeme jedne od najgorih tržišnih kriza u svijetu, konačni raspad sustava kakvog smo poznavali kao djeca i nostalgije svih vrsta za starim vremenima s jedne strane, te s druge strane eksplozija tehno inovacija, nova zanimanja, drugačije navike, nevjerojatna količina informacija koje ljudski mozak svakodnevno treba apsorbirati i uzbuđenje zbog promjena koje doživljavamo. Naizgled je riječ o kaosu koji svaki mogući iskorak ka pojednostavljivanju čini nemogućim. Upravo je posao odnosa s javnošću da sve spomenute trenutke poveže u smislenu cjelinu i klijentima omogući komunikacijsku strategiju koja će ih na tržištu, ali i u društvu u cjelini dugoročno pozicionirati i izdvojiti iz mase. 

No, kako prepoznati baš tu strategiju koja će vašu tvrtku vinuti u visine? Nikako nije  dovoljno pripremiti priopćenje za medije i poslati ga na listu medija. Većina ih završi u Recyle Binu i prije no što ih se otvori. Riječ je o daleko složenijem procesu koji zahtijeva jasno definirane ciljeve od strane same tvrtke ili brenda, a koje, kao i svaki drugi vid strateškog planiranja, trebaju biti određene za dulji period, ponekada i za nekoliko godina unaprijed. 


Ne zaboravimo da ciljevi trebaju biti realni i ostvarivi, provedivi i učinkoviti, a ponajprije je potrebno razumjeti ciljane javnosti, odnosno konkretne ljude kojima se obraćamo. Što im želimo reći, putem kojih kanala i na koji način? Nisu svi posvuda i uvijek. U svijetu zagušenom porukama gotovo svih vrsta, sve većoj konkurenciji i sve manjim budžetima, ključne poruke trebaju biti jasne, koncizne, lako pamtljive i najvažnije od svega - vjerodostojne.

Osmisliti komunikacijski pristup pojedinog brenda ili tvrtke jedan je od najvećih izazova odnosa s javnošću. U svijetu u kojemu je već sve viđeno i isprobano i ništa više nije šokantno, izazov je pobuditi interes, ali je još veći izazov potaknuti angažman što većeg broja pojedinaca. Upravo te stavke ključne su za uspjeh kampanje. Do izražaja u ovim situacijama dolazi kreativnost i prilagodba situaciji  jer je jasno da nemaju svi prilike za kampanju poput one Felixa Baumgartnera čiji skok iz svemira je omogućio Red Bull.

Prilike su svugdje oko nas i treba ih uočiti i na pametan način upotrijebiti. Egzaktne znanosti nas uče da ne opstaju najjači, nego oni koji se uspiju prilagoditi. A mi bismo dodali, i oni koji, baš poput nas, komunikacijske prilike dočekaju rširenih ruku.

Autorica: Marina Karamatić Sopić, PR manager

Komentari