HRV | ENG

Manja vs. veća PR agencija

Budući da je naša agencija Ambrela Komunikacije manja PR agencija koja redovito surađuje i s korporacijama i manjim tvrtkama, sigurno smo subjektivni oko toga preporučamo li klijentu korištenje manje (odaberite naaas!:)) ili veće PR agencije. Stoga smo se radi postizanja subjektivnosti u obradi ove teme obratili PR menadžerici jednog našeg korporativnog klijenta koja ima iskustva u suradnji sa manjim ali i većim PR agencijama. 



MANJA PR AGENCIJA

+ Bolje poznaje lokalno tržište i ponašanje lokalnog potrošača
+ Klijent izravno kontaktira sa vlasnikom agencije
+ Cijene lokalnih dobavljača su često povoljnije i kvalitetnije
+ Isti tim prezentira i izvršava kampanju
+ Svaki član manjeg PR tima sve radi
+ Fleksibilnija i motiviranija ostvariti i više od zadanog
+ Lakše se prilagođava i izvršava projekte sa manjim budžetima
+ Više cijeni klijente
+ Predstavlja više originalnih ideja izvan zadanih okvira

- Kapacitet 
- Često avansno plaćanje dijela projekta

VEĆA PR AGENCIJA

+ Klijent ima pristup većem broju specijaliziranih kreativnih ljudi
+ Ima kapacitet za izvršavanje projekata nacionalno i međunarodno
+ U mogućnosti same unaprijed financirati usluge i proizvode podizvođača

- Manje su fleksibilni i teže se prilagođavaju budžetu klijenta i PR potrebama manjeg tržišta
- Kvaliteta PR tima varira od zemlje do zemlje, pogotovo kada se radi o manjim tržištima
- Potrebno je više vremena za učenje novih vještina jer su svi vrlo specijalizirani
- Različiti ljudi prezentiraju projekt od onih koji ga izvršavaju
- Klijenti sa manjim budžetima često dobivaju manje iskusne ljude iz agencije, a time često i lošiju kvalitetu usluge

Iako svaka od navedenih pozitivnih i negativnih stavki ima svoje uporište, ono što je bitno na kraju dana (ili projekta) su ljudi koji rade na projektu. Oni ljudi koji su stručni u svom poslu, vole svoj posao i strastveno izvršavaju svaki projekt. To su oni koje klijenti žele da predstavljaju njihov brend javnosti i to je ono ‘zlatno pravilo’ prema kojemu na kraju dana klijent odabere agenciju.

Kada smo pitali klijente o pozitivnim i negativnim stranama suradnje sa manjim i većim agencijama većina ih je spominjala radije ime i prezime agencijskog menadžera kao osobe od povjerenja nego preferenciju prema veličini agencije.

Piše: Marina Karamatić Sopić, PR manager

Komentari